    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Unizeto, jak zmusić do wydania certyfikatów?
    Date: Mon, 30 Jun 2008 23:43:15 +0200

    On Mon, 30 Jun 2008, Herald wrote:

    > Baran.
    > Jak sobie wyborażasz politykę bezpieczeństwa,gdyby centr certyfikacyjych
    > bylo kilkadziesiąt/kilkaset w kraju?

    Zacytuję autentyczną wypowiedź któregoś z decydentów PRLu, pamiętam,
    bo była wielokroć przytaczana jako "wzór podstaw kładzienia na łopatki
    działania gospodarki socjalistycznej".
    Szło to mniej więcej tak: "mamy pięć modeli samochodów i nie da się
    opanować terminowych dostaw części zamiennych; jak można myśleć
    o dopuszczeniu do sprowadzania kilkudziesięciu różnych modeli??"

    Mam pytanie: jak sobie wyobrażasz politykę bezpieczeństwa systemów
    bankowych, które działają bez żadnych "centrów", na podstawie
    zabezpieczeń przesyłanych dwoma "zwyczajnymi" drogami (elektronicznie
    lub telefonem sterowanie "hasłem głównym" oraz zwykłymi listami haseł
    potwierdzających transakcje)?

    > Chyba że mówisz o pierwszych wersjach "Płatnika", bez dodatkowego modułu
    > "Przekaz elektroniczny" :P
    > Bo jak "nastał Płatnik" v4 (nie dam głowy) zintegrowany z przekazem
    > elektronicznym - certyfikaty były OD ZAWSZE.

    Nie chcesz widzieć, że to były *darmowe* certyfikaty? (tak, przedmówca
    się przejęzyczył, prawda).
    Co gorsza - toto (jakoś) działało, nie?

    pzdr, Gotfryd