    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowy na czas okreslony - pytanie
    Date: 26 Nov 2003 14:55:16 +0100

    > Ale to znaczy, że prawo zaczyna działać wstecz.
    > A co, jeżeli dzisiaj podpiszę trzecią umowę na czas określony 1 rok,
    > to czy w momencie wejścia do unii będę zatrudniony na czas
    > nieokreślony?

    no własnie i tak i nie. sprawa była oczywista przy uchwalaniu tego przepisu.
    wtedy faktycznie było to nowum i nie można było stosować tego rozwiązania do
    umów zawartych przed wejściem w życie tego rozwiązania.(stosunków pracy
    nawuiązanych przed tym dniem). były nawet jakies wyroki SN.
    Obecnie jednak tego przepisu się "nie stosuje": Art. 6. przpisów ustawy o
    zmianie ustawy ... Przepisu art. 25(1) Kodeksu pracy nie stosuje się do dnia
    przystąpienia Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej. Czyli de facto
    nikt tego przepisu nie uchylił jedynie się go nie stosuje. Czyli 01.05.2003r.
    (najprawodpodobniej) ten przepis nie wejdzie w życie, nie zacznie obowiązywać
    czy co tam jeszcze, tylko zaczie być stosowany, czyli zacznie byc "używany". On
    cały czas "trwa" tylko "w zawieszeniu". Dlatego sprawa nie wydaje mi się tak
    oczywista. Nie twierdzę, że nie masz racji bo dla mnie sprawa nie jest
    jednoznaczna. Przedstawiam jedynie "drugi punkt widzenia".

    Paweł