    From: scream <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa pomiędzy osobami fizycznymi - kto płaci podatek?
    Date: Tue, 18 Nov 2008 02:53:46 +0100

    Dnia 17 Nov 2008 21:11:32 GMT, 'Tom N' napisał(a):

    > Mówisz, że jak zlecę firmie "Ziutek Kowalski Tfoja Hata na Cacy"
    > remont mieszkania, to mam zapłacić za niego podatek PDoF?

    Gdzie tak napisałem? Może masz problem ze zrozumieniem słowa
    "zleceniobiorca"?

    > Może jeszcze
    > mam VAT i deklaracje złożyć?

    Jeżeli osoba fizyczna zleca firmie wykonanie jakiegoś dzieła, to zaliczke
    na podatek dochodowy płaci do urzędu zleceniobiorca.

    Jeżeli osoba fizyczna zleca drugiej osobie fizycznej wykonanie jakiegoś
    dzieła, to zaliczke na podatek dochodowy płaci do urzędu zleceniobiorca.

    Jeżeli firma "Ziutek Kowalski Tfoja Hata na Cacy" lub osoba fizyczna
    prowadząca działalność gospodarczą zleci osobie fizycznej 'Tom N'
    wymalowanie pokoju, to 'Tom N' o nic sie nie martwi bo wszelkie niezbędne
    popłatki odprowadza do urzędu firma "Ziutek Kowalski (...)" a on dostaje
    kase pomniejszoną o zaliczke na podatek.

    Co Ci jeszcze wyjaśnić?

    --
    best regards,
    scream