    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa na zakup oprogramowania od osoby fizycznej
    Date: Fri, 26 Dec 2008 18:48:36 +0100

    Użytkownik "cayser" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gj2u5j$52i$2@news3.onet...

    Przede wszystkim zapoznaj się treścią licencji i ustal, czy daje ona
    możliwość dalszej odsprzedaży programu. Osobiście jestem zdania, że
    licencją takiej możliwości wyłączyć nie można, tym nie mniej znam takie
    poglądy i przestrzegam przez możliwymi kłopotami w wypadku kontroli. Jeśli
    cena oprogramowania nie jest rażąco niższa od sklepowej, by się to ryzyko
    opłacało, to odradzam transakcje. Bezpieczniej wyjdzie po prostu mieć
    wersje pudełkową i utrzymywać, że kupiłeś ją sam w USA, albo mniej
    kombinując, że ta osoba, która Ci odsprzedaje program zakupiła go w Twoim
    imieniu w USA.

    Poza tym czasem w licencjach są ograniczenia co do strefy geograficznej, w
    której kopia może być użytkowana. Sprawdź to. Pół biedy, jeśli to będzie
    tylko ograniczenie "papierowe". Gorzej, ja po zainstalowaniu u Ciebie się
    okaże, że nie osiągniesz pełnej funkcjonalności z jakiegoś tam powodu.
    przykładowo nie da się z Polskiego IP aktywować kluczy czy pobierać
    uaktualnień.