  • Data: 2002-12-05 23:12:45
    Temat: Re: Umowa brak porozumienia
    Od: "Michał Ch" <mich.ch@USUN_SPAM_Z_ADRESUgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:6aec.00000d9a.3dedf8f7@newsgate.onet.pl...
    > Witam!
    > Takie problem.
    > Klienci spisali umowe przedwstępną na kupno mieszkania. W umowie znajduje
    się
    > zapis, że co do sposobu zapłaty strony porozumieją się w terminie 10 dni.
    > Został przekazany zadatek. Niestety strony nie porozumiały się w tym
    terminie.
    > I teraz rodzi się pytanie co dalej? Według mnie umowa jest nieważna
    ponieważ
    > strony nie doszły do porozumienia co do każdej kwestii. I teraz kwestia
> [...]

    art.394 par. 3 KC
    "W razie rozwiązania umowy zadatek powinien być zwrócony,
    a obowiązek zapłaty sumy dwukrotnie wyższej odpada. To samo
    dotyczy wypadku, gdy niewykonanie umowy nastąpiło wskutek
    okoliczności, za które żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności,
    albo za które ponoszą odpowiedzialność obie strony. "

    Z okoliczności, które przedstawiłeś wynika, że obie strony "przyczyniły
    się" do tego, że nie wykonano umowy przedwstepnej - należy więc
    zadatek zwrócić.

    Pozdrowienia
    Michał