  • Data: 2006-01-12 16:22:23
    Temat: Re: Ugoda czy sąd ?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    -=SpiDer=- wrote:

    > No właśnie tylko zdaniem prokuratora to korzyść majątkowa jest już wtedy
    > gdy nabywam to oprogramowanie taniej niż wyceniła to jakaś tajemnicza
    > firma która się tym zajmuje :). Przecież mogę chyba coś kupić na jakiejś
    > promocji i nie znać się na tym czy jest to oryginalne bo może być super
    > podrobione itp... nie wiem brakuje mi pewności :).

    To ja mam pomysł na kant stulecia - i to ze współpracą prokuratury ;->

    Piszę jakiś program, reklamuję, wyznaczam kosmiczną cenę (np. 20'000 PLN).

    Kilka kopii podrzucam dyskretnie do sieci jako podpuchę. Albo komuś na
    stadionie.

    W programik wpisuję jakąś automatyczną rejestrację - dzięki czemu po
    uruchomieniu od razu mam namiar na komputer, na którym go uruchomiono.

    Zbieram dane, robię donos, naloty zbierają obfite żniwo...

    Nieważne, że praktycznie wszyscy program uruchomili program tylko raz,
    bo okazał się marnym badziewiem - program został nielegalnie skopiowany,
    uruchomiony, cena sklepowa wynosiła 20'000 PLN... Sprawa oczywista:
    przestępstwo popełnione, korzyść odniesiona - więc teraz delikwenci do
    paki, a ja tylko musiałbym liczyć kasę z odszkodowań (które przecież po
    wyroku skazującym mi się będą należeć).