  • Data: 2004-04-07 00:47:32
    Temat: Re: Udostepnianie przemowienia audio tekstowo
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <0...@4...com>, Maciej Lankowski wrote:
    > Oczywiste jest, że zastrzeżenia prawne budzi publikacja audio tego
    > spotkania, ale czy można przepisać z taśmy cały przebieg zebrania i
    > bez autoryzacji władz szkoły udostępnić tekstowo na publicznym forum?
    >
    > Samo streszczenie spotkania z nielicznymi cytatami oczywiście można,
    > ale czy mogę przepisać wszystko dosłownie?

    MZ. to zależy czy takie forum ma charakter czasopisma. Wtedy: Art.25
    1.
    Wolno rozpowszechniać w celach informacyjnych w prasie, radiu i telewizji:
    [..]
    4) mowy wygłoszone na publicznych zebraniach i rozprawach; nie upoważnia
    to jednak do publikacji zbiorów mów jednej osoby,
    [..]

    Jeśli przyjąć że to żadna prasa, to wtedy jedynie pozostają chyba
    rozważania czy owa mowa to był utwór w rozumieniu Prawa Autorskiego. Jeśli
    tak (co należy przyjąć) to powinieneś mieć zgodę autora.

    --
    Marcin