  • Data: 2004-08-08 10:35:46
    Temat: Re: Uchwala a umowy o prace
    Od: Szexpir <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jest sp z oo, ktora ma jednego udzialowca i dwoch czlonkow zarzadu. Wiadomo,
    > ze prezes sam sobie nie moze podpisac umowy o prace i moze to zrobic to
    > drugi czlonek zarzadu i odwrotnie.

    Bezpieczniej jak to zrobi jednak ktoś z "zewnątrz" - kiedyś US bardzo
    lubiły wyciągać takie "pozorne" czynności.

    > Mam pytanie zwiazane z trescia tej uchwaly a dokladnie jak
    > powinna ona wygladac?

    uchwała powinna odpowiadać art. 210 § 1 KSH: "W umowie między spółką a
    członkiem zarządu oraz w sporze z nim spółkę reprezentuje rada nadzorcza
    lub pełnomocnik powołany uchwałą zgromadzenia wspólników."
    czyli coś np. takiego (warunki umowy nie są konieczne, ale uważam, że
    bezpieczniej jest o nich napisać):

    Uchwała NZW Spółki ____ Nr ___ z dnia ____
    Działając na podstawie art. 210 KSH Zgromadzenie Wspólników upoważnia Pana
    X do zawarcia umów o pracę z Członkami Zarządu Spółki: A i B na
    następujących warunkach: .....
    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

    Podpisy wspólników (lub przewodniczącego NZW i protokolanta).