    From: "robal" <r...@B...op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezpieczenie zdrowotne zony i dziecka.
    Date: Tue, 29 Jan 2008 08:22:32 +0100

    Michał <m...@g...com> popełnił(a):

    > Sytuacja jest taka.
    >
    > Ja jestem w Anglii, a żona i dziecko jeszcze ze 2 miesiace w kraju
    >
    > wlasnie skonczyl sie jej macierzynski, umowa o prace rozwiazana w dniu
    > porodu.
    > najprosciej zglosic sie jako bezrobotna i objac ubezpieczeniem, ale co
    > dziwne znalezli jej prace. zona nie chce wracac do pracy na 2 m-ce czy
    > miesiac bo to bez sensu. jak mozna inaczej ubezpieczyc zone i dziecko?

    Do głowy przyszły mi takie rozwiązania:

    1. Mając status bezrobotnego może dwukrotnie odrzucić ofertę pracy, bez
    uzasadnionej przyczyny (w tym przypadku moim zdaniem odrzucenie może być
    uzasadnione - np. opieka nad dzieckiem) - ów status traci po trzecim
    odrzuceniu bez uzasadnionej przyczyny.

    2. Rodzice bądź teściowie (jeśli pracują) - mogą żonę z dzieckiem "dopisać"
    do ubezpieczenia zdrowotnego na ten okres - pod warunkiem, że pozostają we
    wspólnym gospodarstwie.

    3. http://www.nfz.gov.pl/new/index.php?katnr=2&dzialnr=
    1&artnr=1443

    --
    Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
    "Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną