    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezpieczenie OC i kupno samochodu
    Date: Wed, 20 May 2009 14:38:57 +0200

    Buster pisze:
    > Witam.
    > Mam taką sytuację. Kupuję samochód, który ma OC np do marca 2010 r. Czy
    > po zakupie samochodu, muszę wykupywać nowe ubezpieczenie, czy mogę
    > jeździć na tym, które jest ważne?

    Generalnie możesz jeździć (kontynuować ubezpiecznie), ale:
    1. musisz zgłosić to do TU, choćby dlatego że zmieni się nazwisko na
    polisie, nr rej. itd. Masz na to 30 dni.
    2. przy zgłoszeniu zostaniesz odpytany i pewnie zaproponują Ci
    rekalkulację składki, ewentualnie dopłatę

    i w tym momencie warto sprawdzić, czy kwota dopłaty nie przekroczy kwoty
    całego ubezpieczenia w innym TU (tak było u mnie, w AXA zawołali 560 zł
    do dopłaty za 9 miesięcy, w Hestii ubezpieczenie na rok kosztowało 420
    zł). Inna sprawa, poruszona już w tym wątku to czy ubezpiecznie jest
    opłacone czy tylko zawarte na rok. Niestety w przypadku niektórych polis
    (np. w/w AXA) z polisy zupełnie nie wynika że składka jest opłacana
    ratalnie. W moim przypadku trafiłem na oszusta który przysięgał się że
    składka jest opłacona do końca, a okazało się że opłacał kwartalnie.
    Jedyne wyjście to żądać dodatkowo potwierdzenia opłacenia składki.

    Jeśli zdecydujesz się na zmianę TU, nie zapomnij przed upływem 30 dni
    (nie miesiąca tylko 30 dni, to ważne) wymówić na piśmie umowę TU w
    którym był ubezpieczony samochód.

    --
    MZ