    From: "Michal Ch" <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Typowe - nie płacą za um. zlecenie
    Date: Sun, 3 Nov 2002 12:49:42 +0100

    Witaj

    > Co im zrobić? Żadnej reakcji z ich strony, przy rozmowie tel. zwodzą
    > ("jutro"), wysyłałem maile i faxy i nic. Można im troche 'namieszać', np.
    > zgłaszając sprawę do PIP (albo gdzie?) A może na policje - zawiadomienie o
    > przestępstwie?

    Istnieją uproszczone procedury cywilne, służące m.in. zasądzeniu
    niewielkich kwot.
    W postepowaniu upominawczym możesz złożyć
    pozew o zaspokojenie roszczenia z tytułu zawartej umowy. Pozew
    należy złożyć na odpowiednim formularzu i odpowiednio go
    udokumentować (tj. załączyć kopię umowy i inne dowody świądczace
    o tym że firma nie zapłaciła wynagrodzenia, a powinna,
    np. jakieś powtwierdzenie, że Ty wywiązałeś się z umowy).

    Sąd rozpatruję sprawę niejawnie, tj. bez udziału stron.
    Jeżeli uzna Twoje racje na podstawie pozwu i załączonych dowodów
    to wydaje nakaz zapłaty. Pozwany musi zapłacić w ciągu 2 tyg. lub
    zgłosić sprzeciw. Jeżeli zgłosi sprzeciw wtedy dopiero odbywa się
    rozprawa i tam możesz wykazać swoje racje.
    Całość procedury trwa z reguły ok. miesiąca.

    Michał