eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTymczasowe zawieszenie jednoosobowej działalności gosp. - pilna prośba o porade › Re: Tymczasowe zawieszenie jednoosobowej działalności gosp. - pilna prośba o porade
  • Data: 2007-01-30 17:54:27
    Temat: Re: Tymczasowe zawieszenie jednoosobowej działalności gosp. - pilna prośba o porade
    Od: "adam .........................." <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    pawel <c...@o...pl> napisał(a):

    > Witam.
    > Opisze skrotowo problem. Chcialbym przez kilka miesiecy pracowac w pewnej
    firmi
    > (szkola jezykowa) ale nie moge byc zatrudniony na umowe zlecenie
    (ukonczylem 26
    > lat) bez oplacania na wlasna rękę ZUSu (zatrudnienia w innym miescu na
    umowe o
    > prace nie biore teraz pod uwage). Pozostaje otworzenie dzialalnosci
    > jednosobowej. Sęk w tym ze chce pracowac przez kilka miesiecy po czym
    wyjechac
> [...]

    Zawieszenie działalności w US jest oficjalnie możliwe przy ryczłacie i
    karcie podatkowej /pytałem kiedyś w US/, ale można zgłosić pismem "przerwę"
    w DG, z tym, jeśli jesteś na VAT - musisz co miesiąc wysyłać zerowe
    deklaracje.

    Z ZUS możesz mieć problem po powrocie, bo pojęcie zawieszenia firmy już
    dawno nie obowiązuje. Jeśli jest mozliwe zgłoszenie wyrejestrowania ze
    składek formularzem ZWUA, to będzie O.K

    Dla pewności zadzwoń do ZUS, bo może do wyrejestrowania potrzebne będzie
    zaświadczenie z gminy , o...zamknięciu działalności. Nie wiem, jaka
    jest "kolejność" załatwiania spraw w urzędach :)

    Powodzenia :)