    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tworzenie prawa w PL i wykopki.
    Date: Mon, 24 Jun 2024 10:51:00 +0200

    On Wed, 19 Jun 2024 11:57:29 +0200, Trybun wrote:

    > Jest też (martwe) prawo które zabrania utrudnianie dostępu do jezior,.
    > Jednak czy kiedykolwiek doczekamy się działań policji w tej sprawie, to
    > wątpię.

    Się zdarzają. Ale tu najczęsciej urzędy winne, które dawno temu tak
    działki sprzedawały/przydzielały. A wtedy tego prawa nie było.
    I teraz co - wywłaszczyć, odkupić ?

    > Tak że cieszmy si e i radujmy choćby z tego że chociaż
    > grabieżców skarbów ziemi zaczęli ścigać.

    Zupelnie inna bajka.
    I nie wiem, czy jest się z czego cieszyć.

    > Jasne, na wszystko to trzeba mieć koncesję. I przecież są możliwości
    > wykupienie pozwolenia na poszukiwania wykrywaczem metali. Ale trzeba
    > zapłacić. I oczywiście znaleziska zabytkowe trzeba oddać,. Znalazca może
    > tylko dostać tzw znaleźne.

    > Chyba trochę mylisz międzynarodowe prawo morskie z tym u nas obowiązującym.

    U nas obowiązuje to co obowiązuje, co nie znaczy, że to dobre jest.

    > To nie ja zabraniam. Z deszczówką też są uwarunkowania, ale raczej tu
    > licznika zamontować się nie da. Nie znam tych warunków.

    Z deszczówką jest odwrotny problem - miasta się dopominają podatku od
    rynny.

    J.