eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTuning legalny czy nie?Re: Tuning legalny czy nie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!not-for-mail
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tuning legalny czy nie?
    Date: Sun, 24 Jul 2005 01:33:35 +0200
    Organization: Pro Futuro
    Lines: 26
    Message-ID: <dbuk4a$v3u$1@opal.futuro.pl>
    References: <dblajf$n0g$1@atlantis.news.tpi.pl> <dbm02s$f66$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dbm2p9$h8a$1@opal.futuro.pl> <dbmkbb$4gg$1@inews.gazeta.pl>
    <dbn2r4$tta$1@opal.futuro.pl> <dboula$qi0$1@inews.gazeta.pl>
    <dbparr$t02$1@opal.futuro.pl> <dbpc08$8l7$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dbpeln$tbi$1@opal.futuro.pl> <dbrqnc$mn5$1@inews.gazeta.pl>
    <dbs1d1$9h$1@opal.futuro.pl> <dbt8us$nho$1@inews.gazeta.pl>
    <dbtopn$jm5$1@opal.futuro.pl> <dbu7bd$g18$1@inews.gazeta.pl>
    <dbu8nb$qr0$1@opal.futuro.pl> <42e2c4ae$0$1402$f69f905@mamut2.aster.pl>
    NNTP-Posting-Host: ntwklan-62-233-254-13.devs.futuro.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: opal.futuro.pl 1122161610 31870 62.233.254.13 (23 Jul 2005 23:33:30 GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 23 Jul 2005 23:33:30 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.7.7) Gecko/20050414
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <42e2c4ae$0$1402$f69f905@mamut2.aster.pl>
    X-Enigmail-Version: 0.86.0.0
    X-Enigmail-Supports: pgp-inline, pgp-mime
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:314637
    [ ukryj nagłówki ]

    Tiger wrote:

    > Hmmm.. czym wiec zatem sa motorowery z silnikami elektrycznymi? Ostatnio
    > rozgladam sie za czyms takim... nawet mamy jakiegos wynalazce na poludniu
    > Polski, ktory cos podobnego wykombinowal w postaci nakladki na rower :-)

    Wiesz, patrząc na to, jak dziwnie bywają zarejestrowane pojazdy (np.
    zmienne rejestrowanie trajek jako samochody lub motocykle, rejestrowanie
    quadów jako ciągniki rolnicze) nie zdziwiłbym się, jakby próbowali
    zrobić z nich pojazdy szynowe ;-) (w końcu na prąd, jak większość
    pojazdów szynowych, zwłaszcza w miastach ;) )

    Moim zdaniem jeśli ustawodawcy mieli odrobinę zdrowego rozsądku, nie
    bawiliby się w pojemności i prędkość, a poprzestali ma masie (własnej
    lub całkowitej) oraz mocy.

    Oba te parametry można łatwo określić i mają one sens - im pojazd
    lżejszy, im ma mniejszą ładowność i im mniejszą ma moc, tym łatwiej go
    opanować i tym mniejsze szkody może narobić, jeśli się go nie opanuje.

    Tak na marginesie: o ile dobrze pamietam, dawno temu motorowery (czy tez
    odpowiednik tej kategorii) mogły mieć silniki do 100ccm.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1