eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTrefny zakup sprzętu komputerowegoRe: Trefny zakup sprzętu komputerowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.cyf-kr.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl
    !ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Trefny zakup sprzętu komputerowego
    Date: Sun, 18 Jun 2006 09:27:43 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 56
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <f...@z...router>
    References: <j...@n...jceel.visible.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm238.omega226.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1150594184 16557 218.186.226.238 (18 Jun 2006 01:29:44 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 18 Jun 2006 01:29:44 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:395078
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 17.06.2006 Jakub Klama <j...@a...org> napisał/a:
    > można znaleźć na stronie http://42.pl/u/jmL. Problem jest
    > tego typu, iż nie działa w nim układ ładowania baterii.
    > Byłem dzisiaj w sprawie reklamacji tego towaru (130km
    > ode mnie swoją drogą, mieszkam w Częstochowie) gdzie

    Reklamuj z tytułu niezgodności z umową, a nie gwarancji i zbieraj
    wszystkie rachunki. Sprzedawca ma obowiązek zwrócić Ci wtedy koszty
    dojazdu.

    > wymieniono mi w laptopie baterię. Dlaczego baterię?
    > Otóż objawy były takie, że laptop nie działał po
    > odłączeniu zasilania, po prostu się momentalnie wyłączał.
    > Serwis stwierdził, że to wina baterii która się zużyła
    > i wymienił baterię na nową. Pokazano mi, że działa po
    > odłączeniu zasilania - więc niby wszystko OK. Tyle
    > że bateria się nie ładuje - po prostu to, co było w niej
    > "zgromadzone" w momencie jej założenia się zużywa, ale
    > nie da się jej doładować.

    I powiedziałeś im że akumulator jest ok i że to ładowanie, a oni na to co?

    > Poza tym problemem wyszło na jaw kilka innych nieścisłości -
    > laptopa dostałem "w rękę" bez żadnego pudełka, płyt ze
    > sterownikami, etc (odsyłam do opisu podanego w linku).
    > Dostałem trzy miesiące gwarancji na komputer oraz miesiąc na
    > baterię.

    Tym się za mocno nie przejmuj. Odpowiedzialność ustawowa sprzedawcy
    (zakładając że kupiłeś to od firmy do użytku prywatnego) wynosi 24
    miesiące (można ograniczyć do 12, ale pewnie nie ograniczono), przy czym
    zakłada się, że jeśli usterka powstała w ciągu 6ciu pierwszych miesięcy to
    tkwiła już w towarze w momencie jego wydania (innymi słowy nie musisz tu
    niczego udowadniać).

    > Co mogę teraz zrobić? Czy mogę ubiegać się o zwrot pieniędzy?

    Nie.

    > Czy mogę domagać się jakiegoś zadośćuczynienia (mieszkam,
    > jak juz wspomniałem, dość daleko od Kielc, koszty dojazdu
    > są relatywnie spore)?

    Jw. Możesz domagać się zwrotu kosztów dojazdu, ale wyłącznie wtedy, gdy
    reklamujesz z tyt. niezgodności z umową. Jeśli z tyt. gwarancji, to
    obowiązuje Cię co w tej gwarancji stoi - no chyba, że stoi włąśnie to.

    > Dodatkowo serwis próbuje mi wpierać, że uszkodzenie powstało
    > po zakupie, w momencie użytkowania i to ja jestem jemu winny
    > - jak mogę te (absurdalne) zarzuty odeprzeć?

    Nic nie musisz odpierać. Skoro to oni tak twierdzą, to na nich spoczywa
    obowiązek wykazania, że to prawda.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1