    From: "opozycjaRP.pl" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Towar w komis.
    Date: Tue, 6 May 2008 17:22:08 +0200

    news:fvprm4$ibg$4@news.onet.pl...

    > To się zdecyduj, czy chcesz dać towar w komis, czy sprzedać. Jak chcesz
    > sprzedać, to oczywiście możesz tak zrobić. Jednakże przy komisie to Ty
    > jesteś właścicielem produktów, a tym samym możesz je zabrać jeśli się nie
    > sprzedadzą, są również wolne od zajęcia komorniczego jeśli kontrahent
    > będzie miał tego typu problemy.
    >
    > Nie bój się umowy komisu, to nic trudnego, a łatwiej - imho - namówić
    > sprzedawcę na komis, niż na sprzedaż.

    To nie moj towar - dywaguje wlasnie nad idea komisu w zwiazku z pytaniem
    fffgghh.
    Piszesz ze umowa komisu zabezpiecza przed przepadkiem mienia jesli
    kontrahent ma problemy ? Z doswiadczenia wiem ze tak nie jest, kontrahent
    moze miec rozne klopoty i powierzonym towarem moze zadysponowac w dowolny.
    Wiem to dlatego, ze sam mialem problem z towarami oddanymi w komis tylko na
    podstawie umowy komisu. Po kilku dniach towar z komisu zniknal a wlasciciel
    stwierdzil ze towar sprzedal a pieniadze zostawil pracownikowi ktory mial mi
    je przekazac. Wersja pracownika byla zupelnie inna - szef towar oddal łysym
    ktorzy wpadli do niego bo szef mial jakies problemy. Zabawa w kotka i
    myszke, przepychanki, sprawa sadowa - to trwalo ok poltora roku.
    Sadze ze inna bylaby sytuacja, kiedy towar oddalbym do sprzedazy na
    podstawie faktury (z dlugim terminem platnosci). Sadu gospodarczego nie
    interesowalyby z pewnoscia glupie opowiesci wlasciciela - dowodem bylaby
    wystawiona faktura , no i spor w sadzie trwalby 2-3 miesiace a nie jak w
    moim przypadku 10 miesiecy od momentu zlozenia pozwu.
    Sadze ze to jest wazne , zakladajac czarny scenariusz w takim biznesie kiedy
    bedac producentem rozdaje sie towar roznym sklepom w komis
    pozdrawiam ciebie