  • Data: 2009-10-15 23:12:14
    Temat: Re: Testament, darowizna a "wydziedziczenie" ?
    Od: Stachna <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 16 Paź, 00:26, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > No i kolejny ROTFL na konto Stachny - przy wymyślonym przez ciebie
    > "przepisie" wydziedziczenie byłoby możliwe, gdyby uprawniony do zachowku
    > np. ożenił się z inną wybranką, niż wskazana przez spadkodawcę ;)
    >
    > Aby wydziedziczenie było możliwe, uprawniony do zachowku musi
    > _uporczywie_ i wbrew woli spadkodawcy postępować *niezgodnie* *z*
    > *zasadami* *współżycia* *społecznego*.
    >
    > Patrz: art. 1008 KC, punkt 1. (punkty 2 i 3 mniej-więcej trafiłeś/łaś).

    Niestety nie znamy przyczyn wydziedziczenia syna może to coś - w stylu
    "Ballada o Januszku" albo chce przeznaczyć mieszkanie na agencję
    towarzyską, może jest perzestępcą, może zapomniał całkowicie o matce -
    zbyt mało przesłanek, .

    Jak już napisałem - przepisanie mieszkania notarialne na córkę za
    dożywotnią opiekę - wtedy mieszkanie jest córki i jest wyłączone z
    postępowania spadkowego ponieważ jest własnością córki. Właścicielem
    jest córka - może źle zrozumiane - głównym najemcą.

    ps. Animka
    W pierwszym zdaniu jest powiedziane że jest to mieszkanie własnościowe.