eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTen pan już nigdy okien wybijać nie będzie [sprawę bada/"bada" prokuratura/ziobrotura] › Re: Ten pan już nigdy okien wybijać nie będzie [sprawę bada/"bada" prokuratura/ziobrotura]
  • Data: 2021-08-10 04:40:05
    Temat: Re: Ten pan już nigdy okien wybijać nie będzie [sprawę bada/"bada" prokuratura/ziobrotura]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-08-09, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > W dniu 09.08.2021 o 20:50, A. Filip pisze:
    > Ja też nie - i piszę, że jest źle. Za po było też źle ale nie tak
    > bardzo, gdzie obecnie prokuratura całkiem oficjalnie pełni rolę polityczną.

    Problem MZ przy porównywaniu zależności czy sędziów czy prokuratorów np. w
    systemach zagranicznych polega na tym, że tam, gdzie uważamy, że jest
    nieco lepiej opiera się to jednak w dużej mierze na jakiejś przyzwoitości.
    Jak ktoś gdzieś popełnia oczywiste sk..stwo (i daje się złapać) to się
    podaje do dymisji, lub zostaje do tego zmuszony. U nas wszyscy idą w
    zaparte, że nic się nie stało. Różnica pomiędzy pis i po jest zaś taka, że
    po szło w zaparte mniej i aż tak oczywiste "przekręty" nie przechodziły.
    Zależność za po na pewno też była. Nie było po prostu aż tak bezczelnych
    nadużyć i przyzwolenia na nie.

    --
    Marcin