    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Taka sytuacja
    Date: Thu, 15 Jun 2023 23:39:50 +0200

    W dniu 15.06.2023 o 22:59, Shrek pisze:
    > W tym wypadku kiedy pismaki zrobią aferę i trzeba ruszyć dupę, bo nie
    > dadzą się spławć. Złe pismaki...

    Skoro już dziennikarze podjęli temat, to może warto zapytać Policji,
    czemu w tym wypadku nie prowadzi się postępowania przyspieszonego. Jeśli
    wierzyć artykułowi, to wygląda na to, że zachodzą tu przesłanki. Tyle,
    że trzeba by było znać ustalenia faktyczne. Być może oczywistość tych
    przestępstw nie jest aż tak oczywista.

    Albo jest to osoba chora psychicznie, albo z czegoś jego zachowanie
    wynika. Nikt normalny nie biega po mieście i nie pluje przypadkowych
    osób. Jeśli kradnie z głodu, to ściganie karne akurat nie wydaje mi się
    najszczęśliwszym rozwiązaniem, choć w zakładzie karnym zapewne go
    nakarmią. Może leczenie bardziej tu potrzebne? Albo pomoc społeczna?
    Schronisko dla bezdomnych? Biegający za taką osobą patrol ujawniający
    jej kolejne "przewinienia" nic do sprawy nie wniesie.

    Tak więc dziennikarze akurat w tym konkretnym wypadku podjęli cenną
    inicjatywę, ale "zyganie" do Policji jest o tyle bez sensu, ze to
    problemu nie rozwiąże. Może warto podrążyć przyczyny tego, ze ten facet
    się tak, a nie inaczej zachowuje? Może usunięcie tych przyczyn będzie
    lepszym rozwiązaniem, niż chodzący za nim patrol?
    --
    (~) Robert Tomasik