  • Data: 2005-06-10 15:29:09
    Temat: Re: TV polsat i akcja o jednego mniej
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    On 6/10/2005 2:18 PM, Przemek R... wrote :
    > mnie zastanawia jeszcze na jakiej podstawie ten areszt zastosowano, to jest
    > srodek zapobiegawczy,
    > uzywany w "ekstremalnych sytuacjach" (podejrzenie matactwa, ucieczki itp),
    > sa jeszcze inne do wyboru.
    > Tutaj sprzet zostal zarewkirowany, wszystko zostalo zabezpieczone, a chlopak
    > (bo to mlody chlopak) nie jest jakims zbrodniarzem,
    > nie jest poszukiwany itp ... czym taka prokurator
    > sie kieruje? TV ?

    Kieruje się sąd :-). Sąd stosuje tymczasowe aresztowanie. I zapewne na
    podstawie przepisu art. 258 § 2 kpk -- "może być uzasadniona grożącą
    oskarżonemu surową karą" przy czym ta surowa kara to powyżej 8 lat
    pozbawienia wolności. Za stosunek z małoletnim poniżej 15 lat grozi do
    10 lat. Ustawodawca wychodzi z założenia, że każdy komu grozi tak surowa
    kara będzie chciał uciekać.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)