  • Data: 2005-10-06 03:18:34
    Temat: Re: Szkola i niejasnosci z nia zwiazane
    Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 05 Oct 2005 18:54:29 +0200, rogus napisał(a) w wiadomości:

    > Mam pare pytan odnosnie szkoly - dokladniej liceum(ale to raczje
    > znaczenia nie ma)
    > Czy mam prawo posiadac przy sobie papierosy, alkohol etc?

    Jak jesteś pełnoletni, to papierosy posiadać możesz.

    > Czy mam prawo spozywac i pic na lekcji - oczywiscie w sposob, ktory nie
    > przeszkadza w prowadzeniu lekcji?

    Zależy od nauczyciela.

    > Czy moge dajmy na to nie nosic ksiazek i czy nauczyciel moze karac w postaci
    negatywnych ocen?

    Musisz nosić, to twój obowiązek. Brak przyborów to nieprzygotowanie i
    pałka.

    > Czy szkola ma prawo obciazac mnie obligatoryjnie kosztami - naprzyklad
    > organizacji 60lecia?

    Przybliż okoliczności sprawy.

    > Jak rozumiem nauczyciel pomimo, ze jest urzednikiem panstwowym to nie
    > moze naprzyklad rekwirowac komorek?

    Nauczyciel nie jest urzędnikiem państwowym, choć przysługuje mu ochrona jak
    dla funkcjonariuszy państwowych (art. 63 Karty nauczyciela).
    Komórkę czasowo zarekwirować może, jak jesteś niepełnoletni.

    > Czy w ramach prawa do zachowania anonimowosci

    Nie masz takiego prawa.

    > moge zazadac od belfra, aby ten zwracal sie do mnie w taki, a nie inny
    sposob(naprzyklad po
    > numerku z dziennika, albo po "ksywce" ;)))

    Skąd ci takie pomysły w ogóle do głowy przychodzą? To nauczyciel decyduje,
    jak się będzie do ciebie zwracać.

    > Probowalem wyjasnic te niejasnosci, bo od strony prawa mam prawo
    > posiadac naprzyklad papierosy, gdziekolwiek chce - a statut w mojej
    > szkole glosi, ze wnosic nawet nie wolno?!

    Czyli nie wolno. Szkoła jest zakładem administracyjnym, a ty jego
    użytkownikiem. W sensie prawnym wiąże cię ze szkołą zakładowy stosunek
    podległości, musisz stosować się do całego wewnątrzszkolnego porządku
    prawnego i wszystkich zasad w szkole obowiązujących.

    > Co do niektorych rzecyz przekonany jestem

    Mniej słuchaj różnej maści niedorzeczników praw ucznia, bo ci wodę z mózgu
    robią.

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza: