eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: Szef ABW ma zostać Pierwszym Cenzorem RP3 [Wolność Słusznego Słowa UE podbija RP3]Re: Szef ABW ma zostać Pierwszym Cenzorem RP3 [Wolność Słusznego Słowa UE podbija RP3]
    From: Cyklista <c...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szef ABW ma zostać Pierwszym Cenzorem RP3 [Wolność Słusznego Słowa
    UE podbija RP3]
    Date: Mon, 23 Sep 2024 09:56:29 +0200
    <vbup00$2s1ja$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <vbuukb$2bj$2@news.chmurka.net>
    <vc0j4s$2snlo$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <vc1m6p$sl$5@news.chmurka.net>
    <vc8g7n$3101d$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <vc9ahb$2rs4i$1@dont-email.me>
    <vc9b6q$2qgh0$2@dont-email.me> <vc9ctf$2sc9r$1@dont-email.me>
    <vc9d50$31fdu$2@portraits.wsisiz.edu.pl> <a...@w...eu>
    <vcb4vm$32cv1$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <a...@w...eu>
    <vcb76k$32enk$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <vcbhg9$14fta$1@news.icm.edu.pl>
    <zlzw2uoueclb.4fcu2e0p413w$.dlg@40tude.net>
    <vcbo97$14fta$3@news.icm.edu.pl>
    <1o08dzyfwyhlu$.1kkbr3ptdn0j7$.dlg@40tude.net>
    <vce4m7$18jb5$2@news.icm.edu.pl>
    <1ecuhrkw7k05s.cqu1rqofaroa$.dlg@40tude.net>
    <vcgguc$1crem$1@news.icm.edu.pl> <vchp83$tuo$1@news.chmurka.net>

    W dniu 19.09.2024 o 20:07, io pisze:

    > Coś się nie zgadza. Nie dostaję w aptekach tak długo ważnych leków :-)

    Więc zerknąłem do szuflady i sprawdziłem 20 rożnych leków. Daty ważności
    od 24 do 28 - większość 26-27. Więc zależnie co zażywasz dostaniesz od
    roku do 4 lat ważności. (czasem dostaniesz i z 1 miesięczną datą jak lek
    okazyjnie sprzedawany i się na to zgodzisz)

    Leki nie są produkowane ciągle tylko seriami. Zależnie do fabryki i
    zapotrzebowania jakiś może być robiony raz na 3 miesiące albo raz na rok
    czy dwa. Po wyprodukowaniu i tak dana seria musi najpierw przejść
    wszystkie badania zanim poleci dalej co zajmuje czas, potem dystrybucja
    i apteka i pacjent a czas ucieka. Stąd też wynikają braki leków (ale to
    tylko jeden z powodów) bo jak producent nie przewidzi dobrze
    zapotrzebowania to zanim nową serię naprodukuje i wypuści to poprzednia
    może się już skończyć w aptekach.