eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: Szef ABW ma zostać Pierwszym Cenzorem RP3 [Wolność Słusznego Słowa UE podbija RP3]Re: Szef ABW ma zostać Pierwszym Cenzorem RP3 [Wolność Słusznego Słowa UE podbija RP3]
  • Data: 2024-09-18 10:32:33
    Temat: Re: Szef ABW ma zostać Pierwszym Cenzorem RP3 [Wolność Słusznego Słowa UE podbija RP3]
    Od: Cyklista <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > po prostu nie chciało mi sie po raz kolejny ich szukać, był czas, że
    > miałem pod ręką linki, ale myślałem, że już niepotrzebne i czyściłem. No
    > to ponieważ nie chce mi się szukać, to taki artykuł zestawiający:
    > https://www.cambridge.org/core/journals/epidemiology
    -and-infection/article/face-masks-to-prevent-transmi
    ssion-of-influenza-virus-a-systematic-review/64D3684
    96EBDE0AFCC6639CCC9D8BC05

    > Opisane tam są przykładowe różne badania w temacie. I powtarzane to co
    > powtarzam i ja, że nieszczelności tych masek powodują, ze i tak aerozol
    > z wirusem się wydostaje. Stąd problem.

    Bardzo dziękuje, poczytałem w zasadzie jestem głupszy niż przed. Jedne
    badania mówią że mają znaczenie inne że nie, jedne że zależy od typu
    wirusa i drogi przenoszenia dlatego badanie samego zakładania maski nic
    nie pokazuje a w połączeniu z myciem rąk dużo daje, inne że daje przy
    bliskich kontaktach a nic nie daje przy dalszych i przenoszeniu aerozolowo.
    Więc wychodzi sumarycznie że medycznie biorąc poprawne stosowanie masek
    razem z pozostałą higieną i środkami ostrożności daje bardzo dużo.
    Stosowanie masek niepoprawnie nic nie daje a może nawet szkodzić bo jak
    się przenosi kontaktowo to ściąganie i zakładanie maski i używanie
    jednej przez cały dzień czy miesiąc powoduje tylko przenoszenie wirusa z
    ust i maski na ręce i zakażanie kontaktowo innych.

    Więc zostaje przy swoim zdaniu, jak będzie walczenie z epidemia w sposób
    medyczny to będzie działało i ograniczanie kontaktu i stosowanie masek a
    jak będzie w sposób polityczny (gdzie liczy się tylko sztuka szmaty na
    twarzy) to nic to nie daje a nawet może pogarszać.