    From: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szantażyści wyłudzają kasę od szkół, jak się bronić?
    Date: Sat, 17 Apr 2010 17:29:17 +0200

    Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl>

    > Olać kompletnie. Żądania oszustów nie mają ŻADNEJ podstawy prawnej.
    > Domenę można sobie wewnętrznie nazwać nawet obama, hollywood, microsoft
    > i nic nikomu do tego.

    Właśnie niespecjalnie można. Tzn prawa polskiego to chyba takiego nie ma.
    Jest uwarunkowanie techniczne takie samo jak dotyczące przydzielania
    lokalnych adresów IP, że choć można nadać adres publiczny to istnieje
    odpowiednia pula adresów zastrzeżonych na potrzeby sieci lokalnych, które
    nie kolidują z żadnym adresem publicznym. Domeny lokalne to *.local bodajże
    i tak chyba nawet domyślnie proponuje instalator domeny AD.