  • Data: 2007-11-12 03:11:19
    Temat: Re: Systemy OEM z myszką - czy legalne?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Any User wrote:

    > Sąd. Jakich dokładnie, to tego nie wiem - przypuszczam, że to była
    > kwestia indywidualna.

    Czyli piszesz o czymś, o czym nie masz pojęcia.

    > Policja.

    Brednie. Policja nie ma nic do spraw cywilnych - a złamanie umowy to
    właśnie sprawa cywilna.

    I strona umowy musiałaby się o tym najpierw dowiedzieć, a potem pozwać i
    wykazać straty.

    > Pamiętam m.in. sprawę małej firemki, której właściciel kupił w 2000/2001
    > pokątnie Windowsa 98 - pozornie legalnego, ale jak się okazało, była to
    > podróbka. I gość zabulił, gdyż wg sądu powinien się upewnić co do źródła
    > pochodzenia softu, a nie kupować na targowisku bez faktury.

    No to został ukarany o nabycie nielegalnie zwielokrotnionej kopii (w
    uproszczeniu: paserstwo nieumyślne), a nie za używanie oprogramowania
    niezgodnie z umową cywilną (licencją).

    Bądź uprzejmy nie wprowadzać w błąd.