  • Data: 2012-07-31 21:34:57
    Temat: Re: Syndyk żąda pieniędzy od klientów upadłej firmy
    Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 31 lipca 2012 15:09:00 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Mój radca, z którym rozmawiałem na ten temat, twierdzi, że żądanie
    > syndyka jest bezpodstawne (bez podstawy prawnej).

    1. Jak nie lubię teorii spiskowych, tak niestety, tu ją widzę.
    2. Pani syndyk wyraźnie napisała, że wzywa Państwo do zwrotu przekazanej kwoty.
    Co odczytuję, że wpływy ze sprzedaży środków nie pokryją należności podatkowych.
    3. Gdybym ja otrzymała takie pismo, to w swej "głupocie" zrozumiałabym, że pani
    syndyk namawia mnie (a właściwie zastrasza) - bym wpłaciła jej swoje pieniądze,
    mimo że nic za nie nie dostanę. To nie mogła napisać zwykłej prośby o datek?

    > Nie wchodzi w grę
    > bezpodstawne wzbogacenie, bo była podstawa prawna do przelewu, natomiast
    > syndyk może dochodzić odszkodowania od członków zarządu, którzy podjęli
    > taką decyzję.

    Już rozumiem, dlaczego symbolem prawa jest paragraf;p
    Jeśli była podstawa prawna do wystawienia przelewów, to dlaczego zarząd ma
    odpowiadać za ich realizację?

    --
    Pozdrawiam :)
    JM