  • Data: 2009-12-01 14:14:07
    Temat: Re: Surogatki
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof napisal:
    > - kotra kobieta powinna byc uwazana za matke ta ktora urodzi czy ta ktora byla
    > dawca komorki jajowej, czy wreszcie ta ktora byla dawca kodu genetycznego

    Problem jest spory, bo duza czesc kodu nie jest w jadrze komorki,
    ale w organellach pozajadrowych np. mitochondriach. W efekcie
    dziecko, ktore by powstalo mialo by de facto dwie matki genetyczne
    i jednego ojca.

    > - jaka wladze nad plodem moga sprawowac rodzice w przypadku gdy ciaze nosi
    > osobna kobieta

    A tu jest zgryz z ewentualna chimeryzacja, w wyniku ktorej czesc komorek
    dziecka bedzie pochodzic od nosicielki ciazy. W tym punkcie mamy juz
    dziecko, ktore jest chimera: ma komorki od tercetu matka-matka-ojciec
    oraz od nosicielki.

    > - jaki jest zakres odpowiedzialnosci osoby noszacej dziecko dla innej kobiety
    > (przy zalozeniu odrebnego materialu genetycznego)

    A to jest kwestia otwarta do ustalenia arbitralnego. Poczawszy od sprawy,
    czy surogatyzm bedzie w ogole legalny.

    > z tego co wiem polskie prawo okresla ze matka jest kobieta ktora fizycznie
    > urodzi dziecko, ale co z materialem genetycznym przeciez np ojcostwo ustala sie
    > na podstawie DNA, dlaczego nie robic tego w przypadku ustalania "matczynosci"?

    Zaprzeczenie macierzynstwa? Do tej pory dotyczylo wylacznie przypadku, o ile
    wiem jednego, gdy ktos falszywie podal autentyczne dane innej kobiety.

    > im dalej o tym mysle tym bardziej mi se robi niedobrze

    Witamy w Nowym Wspanialym Swiecie!
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek