eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoStrasburg zawyrokował o ekshumacjach Smoleńskich bez zgody bliskich i prawa do apelacji od decyzji prokuratury › Re: Strasburg zawyrokował o ekshumacjach Smoleńskich bez zgody bliskich i prawa do apelacji od decyzji prokuratury
  • Data: 2018-09-22 13:17:39
    Temat: Re: Strasburg zawyrokował o ekshumacjach Smoleńskich bez zgody bliskich i prawa do apelacji od decyzji prokuratury
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.09.2018 o 11:02, A. Filip pisze:

    > Bo dla większość prokuratorów kluczowe jest przekonanie że do ich
    > _prokuratorskiej_ emerytury rząd się zmieni i to pewnie więcej niż raz?
    > Więc większość nawet jak chce się "podlizywać (obecnemu) rządowi" to się
    > woli nie wystawiać bardziej niż konieczne przyszłym rządom, czyli
    > działają po linii "w papierach porządek musi być".

    Twoje rozumowanie ma jedną słabą stronę. Jak sam zauważyłeś - takie
    rozumowanie jest charakterystyczne dla _większości_ prokuratorów.
    Ponieważ prokuratora jest strukturą hierarchiczną wystarczy silne
    przekonanie prokuratora generalnego (który leci z definicji), że warto
    się podlizywać szeregowemu posłowi, żeby tą akurat sprawą zajmowała się
    mniejszość prokuratorów, która ma przekonanie, że należy przełożonemu
    chodzić w dupę na maksa, bo teraz jest ich pięć minut, a potem lecą ze
    stanowisk.

    > Ja jestem przekonany że takie podejście całkiem nieźle służy demokracji
    > i _państwu prawa_ .

    Nie wydaje mi się, żeby upolitycznienie śledztwa prowadzonego przez
    ziobrokraturę służyło dobrze demokracji i państwu prawa.

    Shrek