    From: " Kroelewicz" <k...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Starsza osoba i mieszkanie wnuczki.
    Date: Wed, 22 Jul 2009 23:19:58 +0000 (UTC)

    uosiu <a...@o...pl> napisał(a):

    > Notariusz OK, tylko, który? Na 100% obecnie działający w tym mieście nie
    > miał nic wspólnego tamtym aktem notarialnym.
    To co, my mamy wiedzieć? :) Z mojego niewielkiego doświadczenia wynika, że
    dla większości ludzi (nieprowadzących działalności gospodarczej) wizyty u
    notariusza są głęboko wyryte w pamięci. Może babcia sobie przypomni, jeśli
    nie u kogo, to gdzie była. Jeśli notariusz już nie żyje (nie pracuje) to
    repretytoria z jego kancelarii dalej przecież istnieją...
    Jeśli sobie nie przypomni, zostaje sąd. Sąd nie gryzie, ba, czasami nawet
    sekretariaty udzielają nieoficjalnej pomocy prawnej (ale nie oczekuj tego).

    > Babcia ma bardzo duży żal do wnuczki(generalnie nie utrzymują
    > kontaktów), że dała się kilka lat wcześniej namówić na takie
    > rozwiązanie. Twierdzi, że wnuczka miała się nią opiekować na starość, a
    > wygląda na to, że tylko czeka aż babcia umrze i chce opchnąć mieszkanie.
    A czego Ty chcesz ,tzn. w jakim charakterze występujesz i co chciałbyś
    osiągnąć? Użytkownicy usenetu nie utulą Twojej sąsiadki-babci..

    Jeśli chcesz, żeby babcia żyła w zupełnym spokoju, to lepiej nie ruszaj
    tematu. Akt notarialny mógł być tak sporządzony, że babcia praw do lokalu nie
    ma żadnych, a przebywa w nim, bo to nie przeszkadza wnuczce. Gdy wnuczka
    dowie się, że coś się dzieje w temacie, może chcieć pozbyć się kłopotu (np.
    sprzedać mieszkanie z lokatorem). Pewnie, że istnieje wtedy możliwość
    sądowego dochodzenia praw, ale to długotrwałe.

    GK