eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzedaż mieszkania, a następnie jego odkup - czy zapłacę 10% podatku? › Re: Sprzedaż mieszkania, a następnie jego odkup - czy zapłacę 10% podatku?
    From: w...@i...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż mieszkania, a następnie jego odkup - czy zapłacę 10%
    podatku?
    Date: Tue, 19 Jun 2007 06:29:42 -0700

    On 19 Cze, 14:53, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > A dlaczego nie?

    Wiesz. Wydaje mi się, że w ten sposób można zaoszczędzić na 10%
    podatku w przypadku dużej wartości mieszkania.
    Np.
    Kupiłeś mieszkanie 2 lata temu za 200 000 zł. Dzisiaj chcesz je
    sprzedać za 400 000 zł. W takim przypadku zapłaciłbyś 40 000 zł
    podatku. Wystarczy jednak, że sprzedasz je zaufanej osobie za 400 000
    zł, a potem je odkupisz za te same pieniądze. "Zaufana osoba" nie
    zapłaci już podatku, ponieważ w przypadku sprzedaży mieszkan nabytych
    po 2006 roku podatek płaci się jedynie od zysku (różnicy między ceną
    zakupu, a ceną sprzedaży). Teraz, po całym zabiegu, możesz już
    sprzedaż mieszkanie dowolnej osobie za 400 000 zł nie płacąc podatku -
    w końcu kupiłeś je po tej samej cenie.
    Jeśli chodzi o zysk na takiej operacji, to koszt przeprowadzenia
    transakcji sprzedaży i odkupienia (podatki, KW, notariusz) - ok. 9 000
    zł x 2 = 18 000 zł. Bez przeprowadzenia operacji musielibyśmy zapłacić
    40 000 zł. Czyli jesteśmy do przodu jakieś 22 000 zł. A US jest dużo
    więcej do tyłu niż nasz zysk, bo z tych 18 000 zł nie dostaje nawet
    połowy.

    Dlatego pytam czy ustawodawca nie zabezpieczył się jakoś przed takimi
    sytuacjami.