eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzedawca naprawiał ponad rok - odszkodowanie?Re: Sprzedawca naprawiał ponad rok - odszkodowanie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!not-for-mail
    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedawca naprawiał ponad rok - odszkodowanie?
    Date: Wed, 16 May 2007 17:23:13 +0200
    Organization: Pro Futuro
    Lines: 65
    Message-ID: <f2f7l3$2nf$1@opal.futuro.pl>
    References: <f2f6bb$4m1$1@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-195-3-220-146.vnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: opal.futuro.pl 1179328995 2799 195.3.220.146 (16 May 2007 15:23:15 GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 16 May 2007 15:23:15 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.9 (Windows/20061207)
    In-Reply-To: <f2f6bb$4m1$1@news.task.gda.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:461735
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam

    Qbix napisał(a) :
    > Pomimo zapewnień, że
    > telefon nie ma simlocka, po około 3 miesiącach okazało się że simlocka ma.

    Tzw. niezgodność towaru z umową. O tym niżej.

    > Zażądałem jego usunięcia, a gdy mi odmówiono zgłosiłem reklamację i oddałem
    > telefon sprzedawcy. W ciągu 14 dni nikt się do mnie w żaden sposób nie
    > odezwał a więc przyjąłem, że moje roszczenia zostały uznane.

    Może niesłusznie uznałeś. Zależy jakie były warunki gwarancji. Bo
    oddałeś na reklamację w ramach gwarancji, prawda?

    > Tak się jednak
    > nie stało. Poprosiłem o pomoc Federacje Konsumentów, której pisma były
    > ignorowane. FK zwróciła się z pismem do Konsumenckiego Sądu Polubownego lecz
    > pisma z KSP również zostały przez sprzedawcę zignorowane. Dopiero gdy sprawą
    > zajął się Rzecznik Praw Konsumenta, po kolejnych kilku miesiącach sprzedawca
    > w końcu usunął simlocka i zwrócił mi telefon.

    Nie musiał tego robić. Mógł dalej zwlekać. W relacji
    przedsiębiorca - konsument, sprzedawca może wypiąć 4 litery na
    powyższe instytucje. Także na Inspekcję Handlową.

    > Moje roszczenia zostały ostatecznie uznane i telefon został naprawiony lecz
    > cały proces zajął ponad 11 miesięcy.

    Łomatko.
    Na przyszłość oddawaj sprzęt do sprzedawcy z tytułu niezgodności
    towaru z umową. Dotyczy konsumentów. Szczegóły tu:
    USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
    (Dz. U. Nr 141, poz. 1176):
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm

    Najbardziej interesuje Cię art.8.
    W skrócie:
    "Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie [...],
    nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
    się, że uznał je za uzasadnione."

    Potem dajesz sprzedawcy ultimatum i idziesz do sądu o wydanie
    rzeczy czy gotówki.

    > Mam też
    > poważne podejrzenia, że telefon był użytkowany w czasie gdy był u
    > sprzedawcy.

    Łatwo to sprawdzić. Całkowity czas włączonego telefonu i
    całkowity czas rozmów. Wpisz *#05#
    Może nie wyzerowali licznika.

    > Ponieważ moje wysunięte do sprzedawcy żądanie wyrównania strat
    > związanych z kosztami wypożyczenia telefonu zastępczego zostało odrzucone,
    > zamierzam oddać sprawę do sądu.

    I dobrze. Choć na temat czy masz szanse, to niech wypowie się
    ktoś bardziej kompetentny.

    --
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1