eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpoldzielnia Mieszkaniowa - czynsz i inne oplaty - dlugie ale intrygujace... › Re: Spoldzielnia Mieszkaniowa - czynsz i inne oplaty - dlugie ale intrygujace...
    From: Jasek' <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spoldzielnia Mieszkaniowa - czynsz i inne oplaty - dlugie ale
    intrygujace...
    Date: Wed, 05 Jul 2006 16:50:57 -0400

    witek wrote:

    > Do czasu zakonczenia budowy nie ma mowy o jakichkolwiek opłatach
    > czynszowych, bo jest to budowa, chyba, ze jest punkt w umowie.
    >
    > Do czasu odbioru przez ciebie mieszkania nie ma mowy o jakimkolwiek
    > czynszu.
    > jeśli twój odbiór był wczesniej niż pozwolenie na uzytkowanie to nie ma
    > mowy o jakimkolwiek czynszu, bo to ciągle budowa, chyba ze w protokole
    > odbioru znjdzie sie punkt mówiący o tym, że pokrywasz jakieś koszty.
    >
    > Developer nie ma prawa uzalezniać wydania mieszkania od wpłacenia
    > czegokolwiek oprócz tego co było na umowie.

> [...]

    Uwaga, uwaga - po pierwsze jest to Spoldzielnia Mieszkaniowa nie
    deweloper, po drugie - w zadnym przeze mnie cytowanym fragmencie pism
    dotyczacych obowiazujaych platnosci nie pojawia sie slowo "czynsz".

    W protokole odbioru pojawiaja sie natomiast oba paragrafy z "Pisma 1".
    W statucie oplaty sa uzaleznione od "postawienia lokalu do dyspozycji
    cz?onka". Za cholere nie wiem co to znaczy.

    Dzieki,
    Jacek