  • Data: 2008-02-04 10:50:20
    Temat: Re: Spółdzielnia Mieszkaniowa a rozliczenie wody
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 4 Feb 2008, Piotrek wrote:

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    >
    > O ile wiem to nawet za niecelowe popełnienie przestępstwa się odpowiada.
    > Czemu za przestępstwo gospodarcze tylko jeśli było celowe ?

    IMO zabierasz się do sprawy od jak najgorszej strony - przez porównanie
    do przestępstwa, które z zasady musi być czynem zawinionym *lub*
    niedopełnieniem ustawowo nałożonego obowiązku.
    Akurat w sprawie cywilnej (odszkodowania) *mogłoby* byc łatwiej o tyle,
    że przynajmniej niekiedy sprawca odpowiada również za szkody które
    spowodował w sposób niezawiniony.
    Tyle, że niekiedy jest to ograniczone.
    Na przykład w przypadku pracowników (o ile nie zawarto umowy szczegółowo
    określającej odpowiedzialność materialną).
    I w razie natrafienia na takie ograniczenie zapłaci pracodawca.
    Czyli spółdzielnia.
    Czyli Wy.

    pzdr, Gotfryd