    From: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spółdzielnia. Co im mogę zrobić?
    Date: Wed, 10 Mar 2010 14:51:33 +0100

    W pierwszej kolejności trzeba ustalić, czy nie ma dodatkowego poboru
    wody do innych celów. Podlewanie trawników (teraz zima - to raczej
    odpada, ale podaję jako przykład), częste napełnianie instalacji zw, cw
    i co - np. prywatne remonty (), permanentne awarie itp., zewnętrzne
    ujęcie wody itp.).
    Jeśli wyeliminuje się inne przyczyny (mogą być duże zużycia - wszystko
    zależy od konkretnych warunków), to zostaną nieuczciwi lokatorzy. Jeśli
    dobrze zrozumiałem - problem w tym, że spółdzielnia nie chce się
    angażować w rozprawę z naciągaczami. najprostszy sposób to wymiana
    wodomiarów na odpowiednio zabezpieczone (gdzieś słyszałem, że są takie
    produkowane). Ewidentną wadą jest natomiast rozliczenie "wody
    technicznej" wg. zużycia indywidualnego. To można zaskarżyć, ale jak
    zwykle skuteczność jest trudna do przewidzenia. Najpierw zaskarżyłbym
    uchwałę zatwierdzającą regulamin rozliczeń w postępowaniu
    węwnątrzspółdzielczym (jeśli uchwaliła rada nadzorcza), a potem ew. do sądu.
    f.