  • Data: 2006-09-18 19:45:51
    Temat: Re: Spłata debetu po śmierci rodzica
    Od: "Aśka" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Proszę jednak wzięć pod uwagę art. 1024 par 1 KC " Jeżeli
    spadkobiersa odrzucił spadek z pokrzywdzeniem wierzycieli, każdy z
    wierzycieli, którego wierzytelność istniała w chwili odrzucenia
    spadku, może żądać, ażeby odrzucenie spadku zostało uznane za
    bezskuteczne w stosunku do niego według przepisów o ochronie
    wierzycieli w razie niewypłacalności dłużnika"

    czytałam ten paragraf, ale czy dobrze interpretuję:
    Pokrzywdzenie wierzycieli - masz na myśli w moim przypadku bank?
    bo jeśli tak to dodam że zrzekam się również dwóch nieruchomości, które w
    spadku dostała moja mama i inni spadkobiercy jej rodziców - tych jest
    kilkunastu, ale wartość części spadku odziedziczonego przez moją mamę na
    pewno grubo przekracza te 600 zł - czyli czy można w tym przypadku mówić o
    niewypłacalności dłużnika?
    czy w takim wypadku bank może się uznać za pokrzywdzonego?
    pozdrawiam
    Aśka