    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 30 Aug 2013 23:35:01 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Spadki, spadki i kłopoty...

    On Fri, 30 Aug 2013, y...@g...com wrote:

    > No dobrze. W związku z tym mam pytanie: Na jakie koszty narażam potencjalnego
    przeciwnika,

    wKF: masz niesformatowany tekst.

    > w wartościach złotowych ? W jaki sposób są obliczane takie grzywny,
    > bo to nie jest dla mnie jasne ?

    Grzywna "przysługuje" dopiero przy przestępstwie (musi być spory próg
    majątkowy) lub doprowadzeniu sporu ze skarbówką do etapu sądowego.
    Możliwe jest zakończenie sprawy mandatem, nie mam pojęcia "ile".
    Ale dochodzi zapłacenie zaległych podatków, które mogą być wyliczone
    na drodze oszacowania.
    Jasno i wyraźnie: zaległe podatki to NIE JEST KARA.
    Ale z kolei do tego też by się jakieś "podstawy" przydały.

    > No i czy świadcząc przeciwko takiemu komuś pod imieniem i nazwiskiem zwiększam te
    koszty, na które jest narażony ?

    Bez świadków US może być niechętny do wszczęcia postępowania w ogóle,
    bo musi mieć JAKIEŚ dowody. No chyba żeby anonim (zupełnie pomijając to,
    że nie piszesz o anonimie) zapodawał na tyle oczywiste inne dowody,
    że skarb państwa mógłby na tym "zarobić".

    > Nie chodzi mi o żaden anonim, ale wystąpienie pod imieniem i nazwiskiem.

    Jasne.

    pzdr, Gotfryd