    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spadek, wkład mieszkaniowy, nieletnia i spółdzielnia
    Date: Mon, 1 Mar 2004 22:46:06 +0100

    On Fri, 27 Feb 2004, PiVvo wrote:
    [...]
    >+ Odziedziczyłem po ojcu wraz z moją nieletnią siostrą wkład mieszkaniowy na
    >+ mieszkanie spółdzielcze lokatorskie, oboje po 1/2. W lokalu tym byłem
    >+ zameldowany i zamieszkiwałem przez pięć lat przed śmiercią ojca, siostra
    >+ mieszka z matką. Spółdzielnia stwierdziła, że żebym mógł nabyć prawa do tego
    >+ lokalu, muszę być jedynym właścicielem wkładu. Cały cyrk właśnie w tym, że
    >+ nie potrafią mi dokładnie powiedzieć, co muszę zrobić, żeby to osiągnąć.

    Uprzedzam że to co piszę to sprawy stare (znaczy: prawo się zmieniało)
    a scenariusz czarny. Mianowicie zdarzały się przypadki iż sp-nie
    doprowadzały do "przepadnięcia" prawa do lokalu (może komuś hm...
    pasował ? :]). Opisywany w prasie przypadek wykorzystał dwa istotne
    ruchy wobec posiadacza prawa:
    - mydlenie oczu aby nie powziął prawidłowych kroków
    - wprowadzenie w błąd co do właściwego organu; spółdzielca odwołał
    się w końcu do sądu, ale od decyzji Zarządu. Sąd na to bezradnie
    rozłożył ręce - bo własny był ingerować wyłącznie w decyzje
    Zgromadzenia ! (walnego).
    Termin na odwołanie do Zgromadzenia minął, przedawnienie... koniec.

    [...]
    >+ A poważniej - czy mieliście styczność z podobną sprawą albo wiecie co-i-jak?

    Nie, i nie jestem prawnikiem. Do tego prawa spółdzielczego poza
    tytułem :) nie czytałem (w odróżnieniu od lokalowego, KC i paru
    innych :)). Tylko:

    >+ Bardzo proszę o pomoc, bo dziadostwo wlecze się już półtora roku

    ...to mi się nie podoba.
    Ile czasu ma spółdzielca żeby pozałatwiać prawo do lokalu ?

    pozdrowienia, Gotfryd