eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpadek, odrzucenie czy przejęcie z dobrodziejstwem inwentarza. › Re: Spadek, odrzucenie czy przejęciezdobrodziejstwem inwentarza.
  • Data: 2002-09-01 07:15:05
    Temat: Re: Spadek, odrzucenie czy przejęciezdobrodziejstwem inwentarza.
    Od: kam <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski napisa_(a):

    > Do wysokości majątku spadkowego, czy bez ograniczeń?

    Przy prostym przyjęciu spadku bez ograniczeń, w takiej sytuacji można
    próbować (przed sądem) uchylić się od skutków przyjęcia spadku powołując
    się na błąd.
    Z dobrodziejstwem inwentarza - do wysokości majątku spadkowego, chyba że
    wiedział o istnieniu długów - ale wtedy też niekoniecznie za całość.
    (1032 kc)

    KG