    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spadek - mieszkanie spoldz lok - i druga żona
    Date: Thu, 9 Jul 2015 20:22:21 -0500

    Velman wrote:
    > Mam taką zagmatwaną sprawę.
    > Ojciec X miał dziecko A (z kobietą Y).
    > Potem X miał ślub z drugą kobietą (Z) i z tą też miał dziecko (B).
    > W latach 70-tych X oraz Z stali się właścicielami mieszkania
    > spółdzielczego lokatorskiego (oboje mieli wkład).
    > Potem X miał rozwód z Z.
    > Była żona (Z) wyprowadziła się ale nadal miała meldunek w tym mieszkaniu
    > (nie mieszkała w tym lokalu).
    > Potem ojciec X zmarł. Pani Z nadal ma tam meldunek (nie mieszka tam -
    > wynajmuje mieszkanie).
    > Jak się zabrać do kwestii spadku tego mieszkania?
> [...]

    1. Co do spadku.
    Spadkobiercami sa dzieci A i B.
    O ile dzieci potrafią się ze soba dogadać to idą wspolnie do notariusza
    i po 50 minutach i mniej wiecej 500 zl wyjdą z papierkiem pod nazwą
    poswiadczenie dziedziczenia, w ktorym bedzie napisane że A i B
    dziedziczą po 50 %. Koniec.

    wersja 1b
    O ile nie potrafią sie dogadac to jeden z nich składa do sądu spadku
    czyli ostatniego miejsca zamieszkania ojca wniosek o stwierdzenie
    nabycia spadku. Koszt 60 zl (chyba) i z dobre pol roku czekania.
    Dostana papierek w ktorym bedzie napisane ze A i B dziedicza po 50%.

    Nie zapomniec zlozyc SD-z@ w terminie, zeby potem nie bylo płaczu.

    Jak chcesz wiecj szczegolow to napisz czy wersja 1a czy wersja 1 b i
    co dokladnie chcesz wiedziec ( o ile wiesz o co zapytac).

    2. Co do mieszkania

    Mieszkania lokatorksiego sie nie dziedziczy.
    Kto teraz dostanie przydzial tego mieszkania żądzi sie innymi prawami i
    ze spadkiem nie ma nic wspolnego.
    Nie mam mieszkania lokatorskiego wiec ci nie powiem.
    Zdaje sie, ze osoba ktora tam zamieszkuje. Pewnie Z.

    Nie wiem za co prawnik chce 3600 zl ale bym mu nakopal do dupy.
    Pewnie za wiedze jak wyrolowac Z i dostac mieszkanie.
    W kazdym razei zapytal bym jeszcze z 5 innych ile za formalnie
    niemozliwe chca dostac.
    Pewnie jakies sztuczki pod tytulem to teraz sie wporwadzamy mozna
    zastosowac.
    Popytalbym kogos obeznanego w sprawie spoldzielczym a nie cywilnym.