  • Data: 2008-10-14 18:25:38
    Temat: Re: Spadek - Podwazenie testamentu
    Od: "GooRe" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gd2l1l$8u0$1@inews.gazeta.pl...
    > GooRe pisze:
    >

    > Nie powiedziałbym, żeby kupno samochodu czy działki było "drobną darowizną
    > zwyczajowo w danych stosunkach przyjętą" - ale może ty jesteś ze sfer
    > arystokratycznych ???
    >
    > A co do rzekomego przedawnienia, to przeczytaj przepis jeszcze raz, i tak
    > do skutku.
    >
    > --

    Ok, czytalem to wszystko 1500 razy i prawdopodobnie interpretuje/pojmuje
    wszystko podswiadomie na swoja strone.

    Zrozumialem , ze chodzi o doliczanie darowizn uczynionych przez spadkodawce
    do calosci dzielonego spadku :/.

    Czyli kazda darowizna (czas nieistotny) dla spadkobiorcy jest zaliczana w
    poczet zachowku ?

    Niestety chyba masz racje, ale tylko co do suchych przepisow.
    Owa darowana Fiacina byla malej wartosci, cyli jak nalezy sie 1000 zl a
    dostalem 50 zl,
    to nalezy mi sie jeszcze 950.
    Samochod to samochod liczy sie wartosc darowizny, a nie nazwa. Czy nie tak
    jest ?
    Co do pochodzenia arystokratycznego i dzialki to nie wiem czemu jestes
    zlosliwy ?
    Napisalem wyraznie, ze dzialki nie otrzymalem, wiec po co to piszesz.

    Jest tez art 955 "Wartość przedmiotu darowizny oblicza się według stanu z
    chwili jej
    dokonania, a według cen z chwili ustalania zachowku",
    czyli zapomniales dodac jaka to jest dzisiaj faktyczna wartosc tego
    samochodu.

    Prawnikiem nie jestem i nie bede i pewnie znajdzie sie kilka przepisow,
    ktore sie jakos wykluczaja
    lub uzupelniaja.

    goore.