  • Data: 2003-06-06 09:02:45
    Temat: Re: Śmierć bliskiej ososby - problemy z majątkiem, Długie!
    Od: "AUran" <a...@s...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 2. Podobno należy założyć w sądzie sprawę spadkową, po co?
    -----------------------------------
    nalezy, w pismie musisz wskazac wszystkich uprawnionych do spadku. nazwiska i adresy
    zamieszkania.

    > 3. Ponieważ z dzieckiem z pierwszego małżeństwa nie ma żadnego kontaktu
    > (brak jakichkolwiek danych na temat miejsca pobytu itd. osoba zmarła nie
    > utrzymywała żadnych stosunków), czy należy odnaleźć tą osobę czy też
    > wystarczą ogłoszenia w prasie o postępowaniu spadkowym.
    jesli nie mozesz jej znalezc sam, sad powiadomi cie, ze zamiesci ogloszenie w
    ogolnopolski dzienniku na twoj koszt ( ok 600 zl).
    i na pol roku sprawa sie odroczy.
    moja mam powiedzial na podobnej rozprawie, ze jej zmarly 10 lat temu maz(mij stary)
    mial syna z poprzedniego malzenstwa( 40 lat
    temu), moj przyrodni brat ma 54 lata. mogla powiedziec, ze nic jej nie wiadomo na ten
    temat.

    > 4. Co będzie jak na te ogłoszenia nikt się nie stawi (czy automatycznie sąd
    > przyzna spadek osobie pozostającej przy życiu).
    jesli sie nie stawi, to prawdopodobnie spadek przepadnie na rzecz pozostalych osob
    uprawnionych.

    > 5. Jaki jest okres czasu na założenie takiej sprawy, co po przekroczeniu
    > tego terminu.
    > 6. Co z samochodem i oszczędnościami?
    podobnie jak z mieszkaniem. brak testamentu- dziedzicza spadkobiercy ustawowi.

    > 7. Co w przypadku gdy się nie podejmie żadnych działań?
    nie orientuje sie. podaje linka, gdzie znajdziesz wiekszosc potrzebnych ci informacji
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Spadki/czesc1
    .html
    auran

    ---