  • Data: 2013-08-03 09:01:37
    Temat: Re: Smieci po nowemu cd
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 2 Aug 2013, Liwiusz wrote:

    > Myślę, że cokolwiek powyżej zera będzie ok, choćby 5 gr, to wystarczy, aby
    > nawet wyrzucane puszki były zbierane przez "nurków", co zresztą się dzieje
    > (do skupu zlomu)

    > O tak, w Polsce zrobiłby się problem paragonowy. W Szwecji, gdzie to
    > podpatrzyłem, po prostu oddaje się butelki do dowolnego sklepu tym
    > handlującego.

    Ale tam ta kaucja nie wynosi 5 groszy, prawda?
    Wedle usłyszanych danych, nie pamiętam czy w Niemczech czy Holandii,
    kaucja za aluminiową puszkę po piwie to pół euro.
    Można przypuszczać, że 5 groszy to zarobek sprzedawcy na zwrocie,
    a wtedy być może "koniecznosć odbioru" przestanie być problemem.

    > Nie wiem.

    Po prostu zero groszy zarobku na obsłudze zwrotu przez sklep.
    No to sklep każe się wypchać.
    W sumie mało dziwne.

    pzdr, Gotfryd