  • Data: 2013-06-29 01:06:49
    Temat: Re: Śmieci po gdyńsku - czy to zgodne z prawem?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 28 Jun 2013, Marcin N wrote:

    > Właśnie otrzymałem pismo od spółdzielni w sprawie śmieci.
    > Władze Gdyni napisały, że zapewnią pojemniki dopiero przy następnym przetargu
    > za 2.5 roku,

    ...i ciekaw jestem, czy do tego czasu znowelizują ustawę (aby dopuszczała
    taką opcję), czy skarbówka upomni się o brakujące PIT-11 :P

    > a póki co - każą nam płacić dodatkowo za dzierżawę pojemników.

    Nie oni.
    Rzuć okiem na post Roberta :)

    > Czy to jest zgodne z prawem?

    Trafiłeś w samo sedno.
    Ustawodawca łaskaw był przypisać do podatku *odbieranie* śmieci,
    a nie ich magazynowanie u wytwórcy.
    Pozbieranie ich aby je "zdać" odbiorcy jest zmartwieniem właściciela
    nieruchomości i już.

    > Czy to jest zgodne z prawem? Czy można jakoś powalczyć o swoje? Jak to jest,
    > że Gdynia otwartym tekstem pisze, że dostosuje się do wymogów ustawy za 2.5
    > roku?

    Wg stanu na dziś, to oni oświadczyli że za 2,5 roku zaczną łamać
    prawo. Może wiedzą o jakiejś planowanej nowelizacji na przykład.

    pzdr, Gotfryd