eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSlozbowy samochod, fotoradar i nieudolność straży miejskiej (długie) › Re: Slozbowy samochod, fotoradar i nieudolność straży miejskiej (długie)
  • Data: 2005-03-29 22:04:01
    Temat: Re: Slozbowy samochod, fotoradar i nieudolność straży miejskiej (długie)
    Od: "Sate" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z tym, że w wypadku firmy, o ile właściciel jest znany, to użytkownik
    > nie bardzo. Z tym użytkownikiem, to chodziło o niuanse typu leasing.
    > Trudno ścigać leasingodawcę, by wskazał kierowcę, więc znaleziono
    > podstawę do ścigania użytkownika. Ty nie jesteś jako parcownik
    > użytkownikiem tego pojazdu. Zajrzyj do kodeksu cywilnego (art. 244 i
    > nast.), to dowiesz sie, kto jest użytkownikiem. Ty jesteś kierującym tym
    > pojazdem.
    > >
    >Zresztą zupełnie nie wiem,po co Straży Miejskiej ta niezwykle cenna
    informacja. Załóżmy, że nie
> [...]

    A ja chyba zrozumiałem po co im te niezwykle cenne informacje z mojej firmy:-
    ). Oni po prostu najzwyczajniej w świecie próbują mnie zastraszyć. Licza na to
    ze wystraszę się pracodawcy i grzecznie przyznam do winy.
    No bo skoro fotka im nie wyszła, nie maja cienia dowodu na to żebym prowadził
    ten pojazd.
    Pracodawca miał obowiązek wskazać kierującego i to zrobił. Zgodnie z tym co
    powiedziałeś nie jestem użytkownikiem wiec nie podpadam pod art.78. Czyli nie
    mam żadnego obowiązku wskazywać komu pożyczałem auto.
    I dzięki temu mogę spać spokojnie:-). Dobrze myśle?

    Pozostaje jeszcze jeden drobiazg z którym nie potrafię sobie poradzić.
    Niestety, zupełnie nie rozumie Kodeksu cywilnego. Naprawdę starałem się
    zrozumieć kto to jest użytkownik. Szczególnie dokładnie czytałem wspomniany
    art.244 aż do 270. Próbowałem z tego wyciągnąć jakąś definicje użytkownika.
    Wyszło mi tylko tyle ze użytkowanie jest ograniczonym prawem rzeczowym.
    Oczywiście zaraz wklepałem w wyszukiwarkę &#8222;ograniczone prawo rzeczowe&#8221; no
    wyszło kilka zagmatwanych definicji. Niestety nigdzie nie mogę się doczytać
    niczego co jednoznacznie wskazywało by ze nie jestem użytkownikiem tego
    pojazdu.
    Pewnie nie nadaje się na prawnika jednak chciałbym to zrozumieć. No żeby się
    nauczyć jak wyciągnąć z K.C. rzeczy które sa mi potrzebne. Mogę prosić o jakąś
    wskazówkę?

    Pozdrawiam
    Sate