eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSerwis, konsument, TU i wydanie rzeczy › Re: Serwis, konsument, TU i wydanie rzeczy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!localhost!smoli
    k
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Serwis, konsument, TU i wydanie rzeczy
    Date: Sat, 13 Dec 2008 11:46:37 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 109
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0812131133010.2688@quad>
    References: <1pm9mvbxughr$.wsg1g3nq226g.dlg@40tude.net>
    <Pine.WNT.4.64.0812052035410.3016@quad>
    <r...@4...net> <ghc9od$j9h$1@news.onet.pl>
    <1...@4...net> <ghe8s6$ide$1@news.onet.pl>
    <3rji5owz9kpx$.13sqzhkxtloan$.dlg@40tude.net>
    <ghh7da$2gf$1@inews.gazeta.pl>
    <ugyfx69awb7e$.12t615etqot2t$.dlg@40tude.net>
    <Pine.WNT.4.64.0812101250090.3648@quad>
    <6zt33u12blb1.vocjlq6t917e$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: emh123.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1229168358 14678 83.15.167.123 (13 Dec 2008
    11:39:18 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Dec 2008 11:39:18 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <6zt33u12blb1.vocjlq6t917e$.dlg@40tude.net>
    X-X-Sender: moj@quad
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:567366
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 11 Dec 2008, Artur wrote:

    > Po poniedziałkowej rozmowie z panem prezesem, dowidiedziałem się że faktura
    > będzie wystawiona przez serwis JAK ZAWSZE na TU.
    > Nie na mnie. To słowa pana prezesa.
    >
    >> Zajrzyj na .podatki (do archiwum), wyjaśnianie tej zawiłości jest
    >> dość częste dla "pierwszoszkodowych" posiadaczy samochodów :)
    >
    > Tak, to moja pierwsza szkoda.

    No to zajrzyj jednak.

    > Z tym że ja nie mam żadnej umowy z tym serwisem.

    A niby z jakiej paki Twój motocykl leży w ich warsztacie?
    Ukradli? ;)
    Oczywiście że *masz umowę*.
    Masz również problem - taki, że nie masz jej na piśmie, więc ustalenie
    warunków jest wręcz niemożliwe.

    > Nie ma umowy w formie pisemnej określającej warunki i szczegóły

    Otóż to :(

    >> W przypadku "naprawy bezgotówkowej" dochodzi:
    >> - umowa trójstronna o naprawie.
    >
    > Ja złożyłem w TU swoje oświadczenie że upoważniam ten serwis do załatwienia
    > wszelkich formalności celem naprawy moto w związku ze szkodą nr ......"

    No to się zgodziłeś na ich "zasady".
    Jednocześnie oni (jako zleceniodawca) z mocy ustawy zobowiązani są do
    "staranności".

    >> Przecież TU ma Ci zapłacić NA PODSTAWIE UMOWY UBEZPIECZENIA,
    >> prawda?
    >> :)
    >
    >
    > Kurka....

    A co?
    Mówisz, że *bez umowy ubezpieczenia* coś by Ci wypłacili?

    >> No to nie potrzebuje żadnej faktury, w szczególności - czyjejś.
    >
    > No w OWU są zapisy że za części wypłacą odszkodowanie (nie powyżej wartości
    > ubezpieczenia) po przedstawieniu im rachunków/faktur.

    Ano to są właśne warunki umowy.

    >> ALE...
    >> Jeśli zawarliście "umowe doprezycowującą" ;) że ubezpieczenie
    >> zostanie wypłacone *w wysokości* wynikajacej z faktury, to
    >> oczywiste jest, ze TU dostaje *kopię* faktury.
    >
    > Ale z kim miałbym zawrzeć taką "doprecyzowującą" umowę? z TU?

    A komu zobowiązałeś się pokazać faktury (aby wypłacił wyższe
    ubezpieczenie niż na początku proponował)?


    >> Zauważ: płaci *na podstawie* umowy ubezpieczenia, *w wysokości*
    >> wynikającej z innych dowodów (w tym kopii faktury).
    >
    >
    > Reasumując:
    > - serwis winien fakturę za usługę i naprawę wystawić na mnie. Jako odbiorca
    > faktury otrzymuję "oryginał". Dopiero ja teraz biegnę z fakturką aby sobie
    > TU potwierdziło "za zgodność z oryginałem" i daje im kopie tego mojego
    > egzemplarza faktury.
    > Czy dobrze myślę?

    IMO zdecydowanie dobrze.


    > Serwis nie żąda ode mnie zapłaty teraz. Wqrzyli mnie tym że po ponad 1,5
    > miesiącu "trzymania" moto powiedzieli mi że pomimo iż go naprawią to i tak
    > mi go nie wydadzą dopóki TU im nie zapłaci.

    Acha.

    > No i jak już wspominałem wyżej, prezio twierdzi że oni fakturę wystawiają
    > "zawsze na TU", z 7 dniowym terminem płatności.

    To niech Ci pokaże umowę, z której wynika że naprawiają ten motor
    *na rzecz* TU.
    Sądząc z Twojego opisu jest wysoce prawdopodobne, że po prostu żadna
    firma nie odważa się im powierzyć sprzętu do naprawy ;) - bo jakby
    taki numer z fakturą na kogo innego im wywinęli, to księgowy (albo
    właściciel) by ich opamiętał.

    > Ja to rozumiem tak:
    > - serwis POWINIEN fakturę wystawić na mnie. Jak wpiszą na fakturze "termin
    > zapłaty 7 dni" - to moto muszą mi wydać - czy tak?

    Moim zdaniem tak.
    Nie maja prawa przetrzymywać sprzętu, o ile wcześniej nie zgodziłeś się
    na zabezpieczenie zapłaty zastawem.
    Problem w tym, że oni mogą tak uważać... (że się zgodziłeś).
    I nie ma jak udowodnić :(

    > Faktury jeszcze nie ma (i prawdopodobnie ja tej faktury nie dostanę) - bo
    > pewnie wystawią ją na TU.

    "bezsęsu".

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1