    From: l...@v...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Serwis aukcyjny
    Date: 18 Mar 2008 09:55:17 +0100

    > Witam serdecznie.
    > Do jakiego sadu moge zlozyc skarge na dzialalnosc
    > popularnego serwisu aukcyjnego? Za bezpodstawne
    > zawieszenie konta.
    > I czy moge sie domagac odblokowania konta oraz
    > korzystania z tegoz serwisu?
    >
    > Pozdrawiam - Darek.

    Widzę, że kolega porusza bardzo popularny temat, aczkolwiek temat zamiatany pod
    dywan. Alledrogo bo zapewne o ten serwis chodzi :) swoimi działaniami budzi
    przynajmniej moje kontrowersje, ograniczając się do sygnalizowania tematów
    powiem, że mam wątpliwości co do zgodności działania z prawem serwisu, w nw.
    kwestiach:

    - kwestia pomocnictwa, przy przestępstwach oszustw, paserstw, w konkurencyjnych
    serwisach zachodnich, jeśli sprzedawca zaczyna swoją działalnością wkraczać na
    pole definicji działalności gospodarczej - jest weryfikowany, zdjęcia towaru,
    zdjęcia firmy, skany dokumentów - wg. mnie bardzo pozytywne, niestety w
    Alledrogo jest admin wszechmogący który ma władzę absolutną

    - kolejna kwestia kwestia zgodności regulaminu z prawem polskim i swobodą
    prowadzenia działalności gospodarczej, czy aby zapisu ww. regulaminu nie są
    sprzeczne z ogólnie przyjętymi standardami np. blokowanie kont, zawieszanie
    myślę że urząd ochrony konkurencji i konsumentów miałby temat do dywagacji.

    - inną kwestią jest ta nieco bardziej delikatna a mianowicie, użytkownicy
    wyłudzający odszkodowania i polityka "bezpieczeństwa" serwisu, najlepszą drogą
    jest policja, prokuratura, sami tak doradzają zresztą, nie patrzą jednak na
    skutki swoich działań, które często powodują zawirowania prosty schemat.

    1. 200 aukcji w realizacji
    2. następuje z dnia na dzień zawieszenie konta
    3. w rozpaczy sprzedawca pisze do allegro przysłowiowe 48 godz i nic
    4. po jakimś czasie zaczynają siętelefony od klientów, którzy pomimo tego, ze
    dla nich sytuacja się nie zmienia, już używając często słów niecenzuralnych
    oceniają przedsiębiorcę,
    5. dochodzi stres
    6. pierwsze negatywne komentarze - w stylu "Oszust zawieszono konto, dobrze ze
    nie wysłałem towaru, bo i tak nie dostałbym przesyłki albo dostałbym cegły nie
    polecam - zgłaszam sprawę na policję"
    7. Alledrogo odpisuje, że nie ma możliwości odwieszenia konta
    8. Po kilku dniach inny wszechmogący admin wraca do tematu i odwiesza konto
    9. efekt - 50 negatywnych komentarzy - oczywiście bezpodstawnych, 6 spraw na
    policji - dziękujemy można zamykać firmę.

    Jeśli ktoś jest zainteresowany z chęcią podyskutuję na ten temat, bo Alledrogo
    wykończyło już kilka znanych mnie osobiście firm, stąd temat jest mi bliski.

    Na marginesie dodam, iż toczy się postępowanie przeciwko allegrowiczowi -
    kupującemu który zgłosił zawiadomienie do prokuratury o podejrzeniu popełnienia
    przestępstwa oszustwa - więdząc że tego przestępstwa nie popełniono. Złożył
    zawiadomienie o niepopełnionym przestępstwie.