  • Data: 2008-07-09 04:42:20
    Temat: Re: Sąd pracy-który?
    Od: "info" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    z gory mowie, ze nie jestem specem, ale postaram sie choc troche pomoc

    po pierwsze, sprobuj uderzyc do panstwowej inspekcji pracy, tam mozna
    uzyskac fachowa porade gratis, choc najczesciej trzeba przyjsc osobiscie

    > Chcę złożyć pozew do sądu o wypłatę wynagrodzenia i mam w związku ztym
    > kilka
    > pytań.
    > - czy pozew składam do sądu właściweo ze względu na miejsce pracy czy
    > miejsce
    > zamieszkania

    generalnie wszystkie pozwy sklada sie, tam gdzie jest pozwany (sa wyjatki),
    ale tutaj moze byc wazna formalna rejestracja, badz glowna siedziba, a
    niekoniecznie miejsce pracy, specem nie jestem

    > - czy jedno wezwanie o zapłatę wynagrodzenia wystarczy dołączyć do pozwu?

    dolaczyc kopie, bo to pokazuje, ze probowalas sprawe zalatwic polubownie i
    nie jestes tzw. pieniaczem

    > - czy, jeżeli pracodawca będzie unikał spotkania z sądem (a do takowych
    > należy,niestety) czy może być wydany wyrok zaoczny

    nie wiem jak to jest w sprawach przed sadami pracy, w sprawach cywilnych
    skladajac pozew pisze sie, ze wnioskuje sie rowniez o wydanie wyroku pod
    nieobecnosc stron (choc w zasadzie obejmuje to rowniez Ciebie)

    mimo wszystko polecam porade w panstwowej inspekcji pracy