    From: "Olgierd" <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: SIEĆ + STOWARZYSZENIE
    Date: Sun, 20 Jul 2003 11:52:16 +0200

    Wielce Czcigodny Temp-esT t...@w...pl popełnił następującą wiadomość
    bfdhs5$6fd$...@n...news.tpi.pl:

    > Nie wiem bo dopiero zaczynam się tym interesować, ale jak wiesz skąd
    > mogę ściągnąć jakieś kompetentne informacje na ten temat to podaj
    > linka :)

    Coś czuję, że statut nic na ten temat nie mówi. Więc: a) nie możesz "kupić
    sobie laptopa za kasę stowarzyszenia", b) stowarzyszenie nie może kupić
    _sobie_ laptopa, o ile statut nie mówi o takim sposobie wykorzystania jego
    funduszy, no i nie daje na to zgody zarządowi, c) stowarzyszenie zapewne nie
    ma pieniędzy na kupienie _sobie_ laptopa, bo mam przeczucie, że składki
    członkowskie na to nie wystarczają, d) czy aby na pewno stowarzyszenie ma w
    statucie prowadzenie sieci internetowej? jeśli nie - już tu jest problem z
    Twoją "siecią zarejestrowaną na stowarzyszenie" e) jeśli stowarzyszenie może
    prowadzić działalność gospodarczą (w myśl statutu) to dochód z tej
    działalności może służyć tylko realizacji celów statutowych i nie może być
    przeznaczony do podziału między jego członków (art. 34 ustawy o
    stowarzyszeniach).
    IMHO nic z tego nie będzie.

    --
    Olgierd