    From: "J.A." <l...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rzecznik Praw Obywatelskich a Trybunał Konstytucyjny
    Date: Tue, 12 Sep 2006 19:22:18 +0200

    Tue, 12 Sep 2006 18:53:58 +0200, na pl.soc.prawo, kam napisał(a):

    > inaczej się nie da

    > nie chce mi się zastanawiać czy masz rację, ale akurat z art.45
    > konstytucji nie wynika nic co mogłoby mieć zastosowanie w postępowaniu
    > administracyjnym
    >
    > KG

    Otóż nie.
    Postępowanie Centralnej Komisji jest niejawne i obywatelowi nie
    zapewnia się prawa do zapoznania się z materiałami dowodowymi
    ani też wypowiedzenia się przed ostatecznym wydaniem decyzji.

    Art. 45 konstytucji nie ma tu zastosowania, dlatego że sąd
    administracyjny twierdzi wprost, że nie będzie się zajmował
    sprawami merytorycznymi, bo one sa w gestii Centralnej Komisji,
    która działa niejawnie jak powyżej opisałem.

    Zatem wbrew art. 45 Konstytucji, obywatelowi nie daje się prawa
    do jawnego rozpatrzenia sprawy przed sądem jeśli Centralna
    Komisja np. stwierdzi, w uzasadnieniu, że habilitant nie miał ani
    jednej publikacji, nawet jeśli miał ich faktycznie dwa tysiące.
    Recenzent może sobie napisać z sufitu cokolwiek chce, wszystko
    jest rozpatrywane w ukryciu przed zainteresowanym obywatelem i
    wbrew konstytucji kończy się na Centralnej Komisji.

    Decyzje Centralnej Komisji habilitant ma prawo zaskarżyć w sądzie
    administracyjnym, który będzie działał rzeczywiście w sposób
    jawny, ale nie będzie się faktycznie zajmował sprawą obywatela,
    jak mówi Konstytucja, tylko będzie szukał czy nie miały miejsca
    uchybienia formalne, np. czy decyzji nie podpisała osoba
    niepowołana.
    Jest to kpina z konstytucji, ponieważ de facto obywatelowi nie
    daje się w ten sposób prawa do rozpatrzenia jego sprawy w sposób
    jawny przed sądem, jak mówi Konstytucja i sąd nie jest władny
    poddać w wątpliwość choćby najbardziej niezgodnych z
    rzeczywistością argumentów Centralnej Komisji podjętych w
    postępowaniu niejawnym i utajnionych przed obywatelem.

    Swoją drogą nigdzie nie znalazłem takiej definicji postępowania
    niejawnego, z której by wynikało, że strona nie ma prawa w
    postępowaniu niejawnym do zapoznania się z dowodami i
    wypowiedzenia się choćby w postaci pism procesowych przed
    wydaniem decyzji w sprawie tych dowodów. Gdzieś to jest ustalone?
    Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
    Sąd twierdzi, że tak można, ale ja nigdzie nie znalazłem, żeby w
    jakiejkolwiek sytuacji strona nie miała możliwości wypowiedzenia
    się w sprawie.

    --
    J.A.