    From: "Paweł Baranowski" <p...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozwód - majątek do podziału
    Date: Mon, 22 Dec 2003 10:27:23 GMT

    Użytkownik "Juras" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:bs6g9g$p2r$1@sunflower.man.poznan.pl...
    > Witam, mam następujące pytanie - jakie są kryteria wg. których określa się
    > czy dana część majątku podlega podziałowi w przypadku rozwodu?

    Zasada jest taka: to czego małżonkowie "dorobili się" wspólnie w trakcie
    małżeństwa wchodzi w skład majątku dorobkowego (zakładam, że istniała
    wspólność majątkowa). Jest to zasada. Są wyjątki.

    > Czy jest to
    > kryterium wyłącznie czasowe - tzn. podziałowi podlega wyłącznie to co
    > zostało nabyte po dacie ślubu?

    Znów zasada jest taka, że jedynie od daty ślubu do rozwodu wchodzi rzecz w
    skład majątku dorobkowego.

    > Czy np. jeśli przed ślubem zostałem
    > właścicielem np. samochodu to nie będzie on przedmiotem sporu?

    Jw. Jeśli kupiłeś, to nie będzie.

    > Co w sytuacji
    > gdy już po dacie ślubu dostanę w spadku np. mieszkanie?

    Majątek spadkowy - jeśli Ty odziedziczyłeś - wchodzi w Twój majątek odrębny;
    nie podlega podziałowi.

    > Czy to mieszkanie
    > będzie podlegało podziałowi czy też nie?

    Jw.
    A schody zaczynają się m.in. przy rozliczaniu nakładów na majątek odrębny,
    czyli np. samochód, mieszkanie;)

    Pozdr. - PB